News:

SMF - Just Installed!

Main Menu

Szósty set

Started by christophermorrm, Today at 10:55 AM

Previous topic - Next topic

christophermorrm

Jestem tenisistą. Nie tym z Wimbledonu, tylko takim z czwartej ligi, który jeździ po Polsce na turnieje, śpi w tanich hotelach i liczy każdą złotówkę. Gram od piętnastego roku życia. Trenuję codziennie, wstaję o świcie, biegam, ćwiczę serwis, poprawiam forhend. Moja rakieta to przedłużenie ręki, a kort to mój drugi dom.

Mam dwadzieścia siedem lat i wiem, że wielkiej kariery już nie zrobię. Ale kocham ten sport. Kocham ten moment, gdy piłka odbija się od ziemi, gdy czuję uderzenie w ramieniu, gdy wygrywam punkt i słyszę, jak ktoś z trybun klaszcze. To daje mi energię, której nie daje nic innego.

Ale są też gorsze dni. Te, gdy przegrywam, gdy piłka nie chce lecieć tam, gdzie chcę, gdy czuję, że nogi są z waty. W takich chwilach wracam do hotelu, biorę prysznic, siadam na łóżku i patrzę w sufit. I wtedy, żeby się odciąć, sięgam po telefon.

Zaczęło się kilka miesięcy temu, podczas turnieju w małym mieście na południu. Przegrałem w ćwierćfinale, w trzech setach, dramatycznie. Wróciłem do pokoju, rzuciłem torbę w kąt i usiadłem na łóżku. Wziąłem telefon do ręki, otworzyłem przypadkową stronę, która pojawiła się w reklamie. Nie pamiętam już, jaka to była gra, pamiętam tylko, że mnie wciągnęła. Zakręciłem, potem drugi raz, i nagle wygrałem. To było śmieszne – na korcie nie mogłem wygrać meczu, a tu, leżąc w hotelowym łóżku, trafił mi się mały sukces.

Od tamtej pory stało się to moim rytuałem. Po każdym meczu, niezależnie od wyniku, wracałem do pokoju, brałem telefon i grałem. Traktowałem to jak rozgrzewkę dla głowy, sposób na przeładowanie umysłu. Nie chodziło o wygrane, choć czasem się zdarzały. Chodziło o ten stan, w którym myśli przestają krążyć w kółko, a ja mogłem na chwilę odetchnąć.